piątek, 8 sierpnia 2014

Gdy zaczynałem na dobre fotografować w 2010 wnet musiałem sobie dobrze uświadomić fakt, że większość najciekawszych obiektów (post)industrialnych już padło. Chwała wszystkim tym, którzy tak uparcie uwieczniali ostatnie relikty starego, przemysłowego świata - kopalnie, huty, koksownie, fabryki, dworce, lokomotywownie. Przez jakiś czas nawet tego żałowałem - faktu, że nie urodziłem się parę lat wcześniej ;)
Dziś staram się ukazać dynamicznie zmieniającą się przestrzeń, sukcesywnie wyrywaną dawnej krainie węgla i stali. W niektóre z tych terenów i obiektów udało się tchnąć na nowo życie. Bo czymże jest nasza przyszłość, gdy nie poszanujemy przeszłości.

Ponad stuletni budynek po nieistniejącej Kopalni Węgla "Gliwice". Dziś tu się rozsiadło centrum edukacyjno-biznesowo-konferencyjne a wokół m.in. tereny rekreacyjne. Jak dla mnie do pełni szczęścia brakuje choć jednej wieży wyciągowej, ot tak na pamiątkę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz