czwartek, 4 września 2014

Przeglądając się w kałuży

Dzisiejszy wpis będzie się tyczyć pewnego motywu. Motywu lustra wodnego - tak zwykłem mawiać na odbicia w tafli wody. Zabieg nie wykorzystany przeze mnie w zupełności acz, zauważyłem, że mam do niego pewną słabość. Sęk w tym, że - z punktu widzenia praktycznego - fotografuję zazwyczaj w "porze suchej". No i przede wszystkim to mają być fotki dokumentalne - niemniej jednak czasem próbuję uszczknąć nieco więcej artyzmu w ukazaniu obiektu. Zawsze to jakiś nowy punkt widzenia.

Poniższe zdjęcia są wyraźnie "podzielone" na dwie części i nieodparcie przywodzą mi na myśl motyw religijnego bądź filozoficznego dualizmu świata. Świata podzielonego na pół. Życie i śmierć. Światło i ciemność. Dobro i zło. 





Kominy elektrociepłowni w Katowicach-Szopienicach. Niegdyś sąsiadująca z jednym z największych kombinatów metalurgicznych - Hutą Metali Nieżelaznych "Szopienice"




































Dawna brama wjazdowa na teren Huty "Zygmunt" w Bytomiu. Pierwotnie nosiła nazwę "Hubertus" i została uruchomiona w 1845 roku.

  


Skryta gdzieś w zaroślach, choć tuż obok ruchliwa ulica oraz osiedle. To ruiny maszynowni dawnej Kopalni Węgla "Porąbka-Klimontów" (tu ruch "Klimontów") w Sosnowcu. A dokładniej maszynownia szybu "Władysław". 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz